Czas to nie pieniądz, czas to nasze życie.

Każdy z nas postrzega czas w inny sposób. To w jaki sposób postrzegamy upływający czas ma istotny wpływ na naszą efektywność. Są osoby, które koncentrują się nadmiernie na tym co się wydarzyło. Czy jest sens wracania do przeszłości? Owszem, miło jest powspominać stare dobre czasy i miłe chwile. Czy jest sens roztrząsać coś co się nam nie udało? Na pewno …

Continue Reading

Organizacja – czy da się zorganizować i przy tym nie zwariować?

organizacja, planowanie, samodyscyplina

7 rano, dzwoni budzik, przekręcam się na drugi bok. Jeszcze 5 minutek! Włączam drzemkę, potem drugą i kolejną… Ciepełko, nic mnie stąd nie wyciągnie… O nie, już późno, trzeba się szybko wyszykować! Zrywam się z łóżka, prysznic, prasowanie, łyk kawy. Nie ma czasu na śniadanie, w końcu później można zjeść coś na szybko w pracy. Do biegu, gotowi, start – …

Continue Reading

Podkręć metabolizm na maksa!

Metabolizm, czyli tempo przemiany materii, zależy od wielu czynników. Osoby z szybką przemianą materii mogą dużo jeść, są pełne energii, szybciej spalają tkankę tłuszczową i budują masę mięśniową. Przemiana materii w dużej mierze zależy od naszej diety i trybu życia jakie prowadzimy. Jeśli chcesz podkręcić swój metabolizm na maksa, możesz wypróbować kilka sposobów, które opisałam poniżej.

Pij 1,5 litra wody

Continue Reading

Couchsurfing czyli surfowanie po kanapach

Couchsurfing.org to portal, który umożliwia podróżnikom i rodzimym mieszkańcom danego państwa współdzielenie swojego życia, doświadczeń, domu, “kawałka kanapki albo zachodu słońca”. Zasada portalu jest dosyć prosta – podczas podróży można poprosić lokalnego mieszkańca o nocleg w jego domu, a po powrocie do kraju można przyjmować turystów u siebie w domu. Ideą portalu jest wzajemne zaufanie. Nocleg jest bezpłatny, ale dobrym

Continue Reading

Przystanek Luksemburg

Wielkie Księstwo Luksemburg to malutkie państwo w zachodniej części Europy graniczące z Francją, Belgią i Niemcami. W całym kraju mieszka 550 000 mieszkańców, z czego 104 000 w mieście Luksemburg. Paradoksem jest to, że stolica państwa jest jedynie 2 razy większa od mojego rodzinnego miasta Skierniewice. Kilka miesięcy temu wyjechałam do Luksemburga na delegację. Przed przyjazdem nie wiedziałam o Luksemburgu

Continue Reading

Aeroby vs Interwały

Treningi aerobowe i interwałowe wykonuję najczęściej podczas biegania. Można je również wykonywać podczas marszu, pływania, jazdy na rowerze, na bieżni, rowerku treningowym albo stepperze. Osobiście jestem zwolenniczką obydwu treningów, w zależności od nastroju i ilości wolnego czasu wybieram aeroby albo interwały. Przeważnie robię aeroby przez ok 60 minut albo przechodzę na 20 minutowe interwały. Należy pamiętać o kilku różnicach pomiędzy

Continue Reading

Jak ograniczyć słodycze?

Słodycze kojarzą się nam z przyjemnym i błogim stanem, a to wszystko dzięki temu, że cukier przyczynia się do produkcji hormonu szczęścia czyli serotoniny. Należy jednak pamiętać o tym, że nadmiar słodyczy może mieć szkodliwy wpływ na wiele organów, np. naczynia krwionośne. Osobiście staram się nie jeść słodyczy, ponieważ mój głód na cukier ciężko zaspokoić 1 kromką czekolady. Jestem typowym

Continue Reading

Dziennik – jak zmienić swoje nawyki żywieniowe i zmotywować się do ruchu?

Najtrudniejszy jest początek. Jeśli wprowadzisz zmiany w swojej diecie małymi krokami  i zaczniesz się ruszać, później będzie Ci łatwiej trzymać się wyznaczonego planu. Na początku może to być małym wyzwaniem, ale warto go podjąć, aby nie odkładać realizacji planów na święte nigdy. Motywacja do zmiany diety i wprowadzenia ćwiczeń może być różna, jedni chcą schudnąć lub poprawić kondycję, inni chcą

Continue Reading